Thursday, April 21, 2011

Kerja tak pernah habih..

Bila rasa tertekan dengan kerja research di tengah hari ni...saya pun buka blog saya. Dan saya pun create new post... (Rajin update blog sekarang ni ye)

Kenapa saya mesti stress, ramai lagi org lain di serata ceruk dunia yg lagi susah dan stress dgn macam-macam jenis masalah. Dan saya pun pernah merasa tertekan satu ketika dahulu akibat kepenatan. Hok ni masalah ni saya cari sendiri..sendiri cari penyakit..so takyahla nak mengadu domba.


Shopfloor engineer a.k.a cleaner kehormat (gambar di atas)..heheh.. ketika menuntut MSc di Coventry sekitar tahun 2007 dan 2008.Woke up as early as 6am, tunggu bas kat jalan besar depan rumah untuk ke Woolworth Hypermarket nih. Habis kerja pukul 8.30am, rush naik bas ke Coventry Univ untuk masuk kelas yang start pukul 9am. Memang terkocoh-kocoh, penat jantung makcik ni berfungsi. Begitulah hari-hari selama 5 hari seminggu. Tapi memang slim la..aww..Turun 5kg. Uwekk, nak muntah baca. Andai masa diulang, rasanya takmau buat dah mcm nih. Tapi Alhamdulillah, dalam kelas tak mengantuk pulak dan boleh focus, masa undergrad dulu asyik terrtdo jek dalam kelas. Haipp, bukan semua kelas ye..kelas yang susah nak paham jek..(Yang ni tak bagus, jangan ikut tau)

Karen, promoter kat tempat kerja saya.



Gambar atas ni pulak keje once a week jek. Newspaper distributor-Coventry Observer. Kalau kena distribute hari-hari, mmg saya mintak resign awal2 lah. Itu pun saya banyak ngelat, husband saya yang banyak hantar. Keje ni pun boleh membahayakan jantung anda sebab kadang2 bila kita letak paper ni kat postbox depan pintu, tiba2 anjing menyalak kuat dan lompat kat pintu tu. Memang tekojut den. Keje ni yang bestnya boleh pegi keje bawa anak skali. Yg si kecik berbaju merah dlm gamba tu, itulah pembantu setia saya. Walaupun dalam snow, dia tetap peneman yang setia sambil krup krap krup krap makan biskut tesco. Bila penat, lepak jap kat taman sambil tengok pigeon. Push chair yang saya gunakan untuk letak newspaper tu memang sangat berjasa. Graco brand gedabak besar kan. Dah selamat dah saya jual dekat carboot dengan harga 20pound..Wah..berbaloi-baloi..Kalau ada masa nanti saya letak gambar kenangan berniaga di carboot UK sebelum kami berangkat pulang ke Malaysia untuk let go barang-barang rumah yang tak dibawa balik.

Tinggal kenangan dan pengalaman semua tu..Ok, back to work, 2nd paper to be submitted before 8 Mei.

**Entry motivasi untuk saya kembali semangat bekerja dengan kesenangan yang ada.

3 comments:

  1. i miss those moment to lah weh....masa tu....memang enjoy..walaupun penat macam2 kerja buat....tapi itu lah....tetap enjoy...esp tang pergi carboot tu...Auw..i like!

    ReplyDelete
  2. Wah, Rin nti buat n3 carboot tu eh! hehe..

    ReplyDelete
  3. bilalah n3 carboot nak kluar kan..huhuhu, penyakit malas nak cari gamba dalam external hard disc lah pulak..

    ReplyDelete